Banker's Review Online - Ποιες στρατηγικές «δείχνει» η διεθνής εμπειρία για την αναμόρφωση των τραπεζικών δίκτυων

Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

Ποιες στρατηγικές «δείχνει» η διεθνής εμπειρία για την αναμόρφωση των τραπεζικών δίκτυων

6 Ιουλίου 2012 | 12:11 Γράφουν οι Περικλής  Βανικιώτης, Ηλίας Γ.  Μπέλλος Topics: Case Studies,Retail

Ποιες στρατηγικές «δείχνει» η διεθνής εμπειρία για την αναμόρφωση των τραπεζικών δίκτυων

To τραπεζικό κατάστημα έχει υποστεί πολλές διαφορετικές στρατηγικές στην Ιστορία κάτι που σχετίζεται ευρέως με το γενικότερο επιχειρηματικό στόχο κάθε εποχής και την συνεχή προσπάθεια των διοικήσεων για αύξηση των πωλήσεων και προσέλκυση κεφαλαίων.

Kαι καθώς η πρόοδος στον τομέα της αυτοματοποίησης προχώρησε με βάση την τεχνολογία εναλλακτικών λειτουργιών παράδοσης, όπως ΑΤΜ, τηλεφωνικό κέντρο, και υπηρεσίες  Διαδικτύου, ο ρόλος του υποκαταστήματος μειώθηκε. Ορισμένες τράπεζες πήγαν στο άκρο με κλείσιμο πολλών καταστημάτων. Μέσω της δοκιμής και του λάθους όμως αποδεικνύεται ότι οι επιτυχημένες λιανικές τράπεζες ανέπτυξαν στρατηγικές μικτών δικτύων, με συγχώνευση παραδοσιακών και εναλλακτικών καναλιών διανομής σε ένα λειτουργικό δίκτυο που καλύπτει τη θέση της κάθε τράπεζας στην αγορά και παράλληλα τις προτιμήσεις των πελατών.

Σήμερα η φυσική εγκατάσταση υποκαταστήματος είναι μέρος αυτών των στρατηγικών, και ο ρυθμός επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων είναι και πάλι ισχυρός στις ακόμα αναπτυσσόμενες οικονομίες. Η ελληνική πραγματικότητα τελεί όμως ακόμα υπό διαμόρφωση και οι επιμέρους αποφάσεις θα εξαρτηθούν από τις στρατηγικές που θα υιοθετηθούν με βάση τα νέα δεδομένα. Εκείνοι που βλέπουν μείωση της έκτασης των δικτύων επισημαίνουν την δυσμενή οικονομική συγκυρία. Είναι γνωστό ότι οι τράπεζες έχουν ήδη προχωρήσει σε μείωση των λειτουργικών εξόδων.

Το μεγάλο θέμα προς αντιμετώπιση είναι το, σε περιπτώσεις, ακόμα υψηλό κόστος του δικτύου των καταστημάτων που αντιπροσωπεύει συνήθως στο εξωτερικό το 50% έως 60% των μη επιτοκιακών δαπανών. Η πρόσβαση όμως σε φθηνές καταθέσεις εξακολουθεί να είναι προτεραιότητα του δικτύου των καταστημάτων που θεωρείται ευρέως και  αποδεδειγμένα ως επιτυχές μέσο για το σκοπό αυτό. Οι περισσότεροι αναλυτές  εμφανίζονται να συμφωνούν επίσης σχετικά με την τάση για μικρότερα, πιο αποτελεσματικά, καταστήματα.

Όμως υποκαταστήματα που βρίσκονται σε περιοχές υψηλής κυκλοφορίας εξακολουθούν να θεωρούνται ως πρωταρχική πηγή συλλογής καταθέσεων και πολλές τράπεζες προχωρούν σε στρατηγικές δικτύων με γεωγραφική λογική που επικεντρώνεται σε λεωφόρους, πολλαπλών χρήσεων κέντρα, εμπορικές αναπτύξεις, καθώς και καταστήματα λιανικής πώλησης. Οι εν λόγω στρατηγικές χρησιμοποιούν μικρότερες εγκαταστάσεις και στοχεύουν στην παρακολούθηση της αλλαγής δραστηριοτήτων των καταναλωτών, το παιχνίδι, τα ψώνια, και τις προτιμήσεις διαβίωσης.

Η τεχνολογία έχει διαδραματίσει κεντρικό ρόλο τόσο στην εξυπηρέτηση του πελάτη όσο και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων. Αλλά οι τράπεζες δεν σταματούν εκεί. Βελτιωμένη τεχνολογία σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη προσπάθεια μείωσης του κόστους, έχουν πείσει πολλές τράπεζες στο εξωτερικό να εφαρμόζουν συστήματα τηλεδιάσκεψης για την εξυπηρέτηση των πελατών.

Ένα τέτοιο σύστημα μπορεί επίσης να επιτρέψει υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες στους πελάτες όπως άμεση πρόσβαση σε ειδικούς στη στεγαστική πίστη ή στη διαχείριση πλούτου Η χρήση της τεχνολογίας για την προώθηση των προϊόντων και την παροχή υπηρεσιών δεν είναι κάτι καινούργιο.Μια άλλη τεχνολογία που αποτελεί κανάλι διανομής που έχει επιπτώσεις για τον κλάδο είναι τα πανταχού παρόντα ΑΤΜ. Οι «χρυσές εποχές» , με τη μορφή των σημαντικών εσόδων από τέλη ΑΤΜ να αποτελούν μακρινό παρελθόν στις ΗΠΑ, οι νέες στρατηγικές για τα ΑΤΜ στρέφονται στον προσδιορισμό νέων εναλλακτικών λύσεων για την αύξηση της χρήσης του τερματικού σταθμού και τη μείωση των λειτουργικών εξόδων.

Εκτός από την φυσική εγκατάσταση του υποκαταστήματος και τη λειτουργία του, η Speer & Associates βλέπει μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό του. Μαθαίνοντας από την εμπειρία του παρελθόντος, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναθεωρούν το μοντέλο γεωγραφικής ανάλυσης και τη σχετική διαδικασία λήψης αποφάσεων με την ανάπτυξη νέων καινοτόμων μετρήσεων εστιάζοντας σε καθορισμένες κατηγορίες πελατών και επιχειρηματικές δραστηριότητες, οι οποίες εξυπηρετούνται καλύτερα μέσω των πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις.

Εδώ και αρκετό καιρό έχει αναγνωριστεί ότι ο συνολικός ρόλος του δικτύου έχει αλλάξει και θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Στο σημερινό  περιβάλλον, για πολλά  ιδρύματα, είναι θέμα επιβίωσης να χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμο πόρο για να αυξήσουν τις καταθέσεις, να επεκτείνουν τις πωλήσεις σε υγιή προϊόντα  και να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες cross sales στους υπάρχοντες πελάτες.

Banker's Review (T. 027)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778