Banker's Review Online - e-banking: «Μεταφράζοντας» τις χρεώσεις στη Ν.Α. Ευρώπη

Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

e-banking: «Μεταφράζοντας» τις χρεώσεις στη Ν.Α. Ευρώπη

15 Ιουλίου 2013 | 16:03 Γράφει το Banker's Review  Editor Topics: e-banking,Έρευνες

Με τα Τραπεζικά ιδρύματα της ΝΑ Ευρώπης να βρίσκονται σε αναζήτηση σταθερών πηγών εσόδων και μείωσης κόστους, αποκτά ενδιαφέρον η ανάλυση της τιμολογιακής στρατηγικής, η οποία επιλέγεται για τα κανάλια ηλεκτρονικής τραπεζικής. Να τονιστεί αρχικά πως η παροχή καναλιών ηλεκτρονικής τραπεζικής δεν αφορά μόνο στη μεγιστοποίηση του κέρδους, καθώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες – οφέλη, όπως η μείωση του κόστους συναλλαγής.

Στο άμεσο μέλλον αναμένεται το e-banking να αποτελέσει κομβικό σημείο προώθησης και πώλησης τραπεζικών προϊόντων, οπότε τα έμμεσα οφέλη και η στρατηγική του σημασία θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή των «μηνιαίων» τελών χρήσης. Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα και σημαντικά ερωτήματα αφορά στη σχέση τιμής – κόστους χρήσης και «αξίας», την οποία ο χρήστης λαμβάνει μέσα από το e-banking της κάθε Τράπεζας.

Το Τραπεζικό Σύστημα της ΝΑ Ευρώπης παρουσιάζει μια συγκεχυμένη εικόνα αναφορικά με τις χρεώσεις των Online υπηρεσιών. Tα μοντέλα χρέωσης που εντοπίζονται στις πλατφόρμες δύνανται να χωριστούν σε τρία βασικά επίπεδα: Α) Ενεργοποίησης, Β) Διατήρησης και Γ) Συναλλαγών.

Σύμφωνα με το infographic, το οποίο προέρχεται από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Scientia για τα e-banking συστήματα της ΝΑ Ευρώπης, προκύπτει πως το 27% των Τραπεζών χρεώνει την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Το γεγονός ότι το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά μικρό καταδεικνύει την προτεραιότητα των περισσότερων Ιδρυμάτων να μειώσουν τους αποτρεπτικούς παράγοντες για τη χρήση των online καναλιών. Αν μπορούσε να γίνει κάποια πρόβλεψη, αυτή θα ήταν πως αναμένεται σταδιακά ακόμα και αυτά τα λίγα ιδρύματα να αρχίσουν να μειώνουν το κόστος ή να το ενσωματώνουν μέσα σε άλλα προϊόντα.

Όσον αναφορά το Μηνιαίο Κόστος χρήσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει πώς το 26% των Τραπεζών δε χρεώνουν μηνιαία τις υπηρεσίες e-banking που προσφέρουν στους Retail πελάτες τους. Αξίζει να σημειωθεί πως οι περισσότερες από αυτές τις τράπεζες προσφέρουν άμεσα ανταγωνιστικές λύσεις ηλεκτρονικής τραπεζικής, οπότε είναι ξεκάθαρο πως επενδύουν στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής και τις χρησιμοποιούν για να διατηρήσουν του υφιστάμενους πελάτες και να προσελκύσουν νέους.

Το σκέλος του Κόστους Συναλλαγών μέσω e-banking αποτέλεσε το δυσκολότερο τμήμα της έρευνας, σύμφωνα με τη Scientia, δεδομένου ότι ο τρόπος με τον οποίο «κρύβεται» ένα κόστος μέσα σε μια συναλλαγή είναι πολυδιάστατος. Η συγκεκριμένη μορφή χρέωσης είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στη Ρουμανία, όπου και εντοπίζονται πολλαπλά μοντέλα χρέωσης, ακόμη και αυτό για τη μεταφορά ποσού μεταξύ «δικών μου» λογαριασμών.

Αναλύοντας τα τρία βασικά σημεία χρεώσεων της αγοράς, επιβεβαιώνεται η θέληση των Τραπεζών για μετακίνηση πελατών από το κατάστημα στην Ηλεκτρονική Τραπεζική, μέσα από τα περιορισμένα Κόστη Ενεργοποίησης και την επιλεκτική μείωση Κόστους Συναλλαγών. Όσον αναφορά το Μηνιαίο Κόστος χρήσης, η κατάσταση της αγοράς τονίζει το στρατηγικό χαρακτήρα τον οποίο αποκτούν οι πλατφόρμες Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, είτε σαν άμεση πηγή εσόδων είτε σαν εργαλείο διατήρησης και προσέλκυσης πελατών. Δεδομένων των παραπάνω, το βασικότερο ερώτημα που εγείρεται αφορά στα στοιχεία που κάνουν μια πλατφόρμα ηλεκτρονικής τραπεζικής να διαφοροποιείται από τις λύσεις του ανταγωνισμού, ασχέτως με το αν αυτό μεταφράζεται σε βραχυπρόθεσμα οικονομικά οφέλη ή μακροπρόθεσμες στρατηγικές τοποθετήσεις. Το συγκεκριμένο ερώτημα μάλιστα γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον, εάν αναλογιστεί κάποιος ότι επιφανειακά οι περισσότερες Τράπεζες φαίνεται να προσφέρουν «παραπλήσιες» λύσεις ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Αρχές Μαΐου, η Scientia ανακοίνωσε τη δεύτερη έκδοση της έρευνας των e-banking συστημάτων των αγορών της ΝΑ Ευρώπης. Η έρευνα αναλύει κάθε βήμα, κάθε συναλλαγής για όλα τα web και mobile Banking συστήματα όλων των Τραπεζών της ΝΑ Ευρώπης. Έχει εξάγει δεδομένα αναφορικά με τη λειτουργία που προσφέρει κάθε βήμα συναλλαγής, το user experience που λαμβάνει ο χρήστης, καθώς και την αναλυτική τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει κάθε τράπεζα, για κάθε συναλλαγή. Στη δεύτερη έκδοση εισάγει για πρώτη φορά στην αγορά, την ανάλυση για Corporate πλατφόρμες Ηλεκτρονικής Τραπεζικής.

Συμπληρωματικά, εξετάζει και κατηγοριοποιεί τη συμπεριφορά των WEB χρηστών κάθε αγοράς, παρουσιάζοντας έτσι τις online συνήθειες και ανάγκες τους. Η συγκεκριμένη πληροφορία θεωρείται σημαντική για κάθε Τράπεζα, έτσι ώστε να γνωρίζει τις υπηρεσίες που θα πρέπει να αναπτύξει με στόχο να προσεγγίσει τις ανάγκες του κάθε Segment.
Η Έρευνα ολοκληρώνεται με την ανάλυση των e-banking Trends κάθε αγοράς, όπως για παράδειγμα Payments, PFM, EBPP και πώς κάθε Τράπεζα τα προσεγγίζει.

Η Scientia έχει βασίσει τη μεθοδολογία της έρευνας σε πρωτογενή δεδομένα, τα οποία έχει συγκεντρώσει διατηρώντας πάνω από 200 λογαριασμούς στην αγορά της Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Ουκρανίας και Σερβίας. Συγκεκριμένα, αυτό που κάνει ιδιαίτερη αίσθηση είναι η πολύπλευρη παρουσίαση των δεδομένων σε διαφορετικές μορφές, ακόμη και σε Raw Data, όπως και η παραμετροποίησή τους για κάθε Τράπεζα που τα λαμβάνει.

Σύμφωνα με τη δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Scientia, κ. Αλέξανδρου Αργυρίου, «είμαστε ικανοποιημένοι που η Scientia είναι στη θέση να ανακοινώσει τη δεύτερη έκδοση της e-banking Analysis στην αγορά της ΝΑ Ευρώπης. Καταφέραμε να μην κάνουμε απλή καταγραφή των λειτουργιών των e-banking συστημάτων, αλλά πλήρη ανάλυση της λειτουργίας κάθε βήματος, εκεί δηλαδή που διαφέρει πραγματικά κάθε Τράπεζα. Υλοποιήσαμε επίσης το σημείο με τη μεγαλύτερη πρόκληση, να μετατρέψουμε ένα τόνο πληροφορίας σε αξιοποιήσιμα στοιχεία, τα οποία δύνανται να παραμετροποιηθούν για τον κάθε λήπτη ξεχωριστά. Έχοντας επιτύχει το πρώτο milestone, πλέον θα περάσουμε στην ανάλυση νέων αγορών της Κεντρικής Ευρώπης».

Πληροφορίες σχετικά με την έρευνα υπάρχουν στην ιστοσελίδα research.scientiaconsulting.eu που έχει δημιουργήσει η Scientia αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη ανάλυση.

Banker's Review (T. 033)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778