Banker's Review Online - Καινοτομία και Τεχνολογία: Κυκλοφορεί το e-book του Βασίλη Τραπεζάνογλου

Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Καινοτομία και Τεχνολογία: Κυκλοφορεί το e-book του Βασίλη Τραπεζάνογλου

31 Μαΐου 2010 | 10:07 Γράφει ο Νικόλας  Κονδάκης Topics: Innovation,Βιβλία,Καινοτομία,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Βασίλης Τραπεζάνογλου

O Βασίλης Τραπεζάνογλου, Σύμβουλος Διοίκησης στον Όμιλο Eurobank EFG και στέλεχος με σημαντική εμπειρία σε διάφορες θέσεις ευθύνης στον τραπεζικό και τεχνολογικό κλάδο, είναι ο συγγραφέας ενός «διαφορετικού» βιβλίου για την καινοτομία. Το e-book «Καινοτομία και Τεχνολογία: Εξωστρέφεια και πελατοκεντρικότητα στα επιχειρησιακά μοντέλα» είναι η συλλογή μιας πολυετούς έρευνας και πρακτικών προσωπικών εμπειριών, που αναλύει - ελεύθερα και δωρεάν προς χρήση από όλους τους ενδιαφερόμενους – τη διασύνδεση των εννοιών της καινοτομίας, της χρήσης της τεχνολογίας, και της πελατοκεντρικότητας στο σύγχρονο επιχειρείν.

Το Banker’s Review μίλησε με τον Β. Τραπεζάνογλου για τη νέα αυτή πρωτοβουλία του.

Banker's Review: Τι σας οδήγησε στη συγγραφή αυτού του βιβλίου;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Η ενασχόλησή μου επί δεκαετίες με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής μου έδινε συχνά την ευκαιρία να εκτιμώ τις δυνατότητες συμβολής τους στην καινοτομία. Μαζί με τους κατά καιρούς συνεργάτες μου κινήθηκα σε ένα πλαίσιο εφαρμογής νεωτερισμών αξιοποιώντας τα πληροφοριακά συστήματα ως αφορμή και μέσο καινοτομίας.

Τα τελευταία χρόνια ασχολήθηκα περισσότερο με το θέμα, κυρίως επειδή οι πλούσιες δυνατότητες των διαδικτυακών τεχνολογιών, η κινητή τηλεφωνία και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν δημιουργήσει εξαιρετικά σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης εξωστρεφών πελατοκεντρικών επιχειρησιακών μοντέλων.

Με βάση το υλικό από διαλέξεις μου σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και εισηγήσεις σε συνέδρια και με αφορμή τη συγκυρία, που επιβάλλει στην ελληνική κοινωνία να επαναπροσδιοριστούν πολλά πράγματα με καινοτόμο πνεύμα, σκέφτηκα να κυκλοφορήσω το δοκίμιο αυτό.

Banker's Review: Και το βγάλατε μόνο σε ηλεκτρονική μορφή, ως e-book...

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ε, ναι, ας υπάρχει και λίγη καινοτομία στη μορφή..! Άλλωστε επειδή ήθελα να το διανείμω δωρεάν ήταν ο μόνος πρακτικός τρόπος. Γλύτωσαν και αρκετά δένδρα...!

Banker's Review: Όλοι ζητούν πλέον καινοτόμες δράσεις στη χώρα μας.

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ασφαλώς, επειγόντως  και σε όλους τους τομείς. Ξεκινώντας από τις κοινωνικές και διοικητικές λειτουργίες και υπηρεσίες που έχουν υποστεί απίθανες αγκυλώσεις και στρεβλώσεις. Η Παιδεία,  ο τομέας της Υγείας, η Διοίκηση χρειάζονται τομές. Το θέμα είναι όμως να μιλάμε για πραγματικές καινοτομίες που αποφέρουν αξία και όχι επίπλαστη εφαρμογή νέων ιδεών.

Banker's Review: Νομίζετε ότι μπορούν να υιοθετηθούν πραγματικές καινοτομίες στη σημερινή Διοίκηση;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ναι, βέβαια, επειδή υπάρχει ισχυρή απαίτηση και κλίμα αποδοχής.  Αλλά προσοχή, θα είναι ματαιοπονία να αναλώσει κανείς τις δυνάμεις του προσπαθώντας να μεταλλάξει το σαθρό σε κάτι φρέσκο, να δημιουργήσει το καινούργιο με απαρχαιωμένα υλικά. Αυτό που πρέπει να επιχειρήσουμε είναι να δημιουργήσουμε νέους καινοτόμους θεσμούς και δομές, που θα αποτελούν την προμετωπίδα της εξυπηρέτησης προς το κοινωνικό σύνολο, αφήνοντας τις αδυναμίες και τα κενά όσο το δυνατό στο πίσω μέρος του σκηνικού για να επηρεάζουν λιγότερο τη συνολική επίδοση της Διοίκησης.

Τέτοιο παράδειγμα, το λαμπρότερο νομίζω, αποτελούν τα ΚΕΠ, αλλά και τα portals ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης του ΥΠΟΙΚ και η Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης ΕΡΜΗΣ, καθώς και οι υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Χρειάζεται να απλουστευθούν διαδικασίες και να οργανωθούν σε τομεακή και, κυρίως, διασυνδεδεμένη βάση τα συστήματα της Διοίκησης για να μπορεί να εφαρμοστεί εσωτερική ολοκλήρωση των πληροφοριών και λειτουργιών.

Έτσι θα αποκτήσει η Διοίκηση αποτελεσματικότητα και εξωστρέφεια στη λειτουργία της και θα μπορεί να προσφέρει ποικιλία αξιόπιστων υπηρεσιών.

Banker's Review: Κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει με την ηλεκτρονική τραπεζική δηλαδή;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ακριβώς. Ξέρετε πολλές τράπεζες διατηρούν ακόμη κληρονομημένα παλαιά συστήματα που ήταν φτιαγμένα για εσωστρεφή διεκπεραίωση συναλλαγών, όχι για εξωστρεφή, πελατοκεντρική λειτουργία. Οι σύγχρονες, όμως, τεχνολογίες και αρχιτεκτονικές πληροφορικής, που είναι προσανατολισμένες στην παροχή υπηρεσιών, έδωσαν τη δυνατότητα να συντίθενται λειτουργίες που προσφέρουν πελατοκεντρική και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση με ποικιλία συναλλαγών μέσα από πολλά ηλεκτρονικά δίκτυα (internet, ATM, κινητό τηλέφωνο κ.ά.).

Το Banker’s Review μίλησε με τον Β. Τραπεζάνογλου για τη νέα αυτή πρωτοβουλία του.

Banker's Review: Τι σας οδήγησε στη συγγραφή αυτού του βιβλίου;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Η ενασχόλησή μου επί δεκαετίες με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής μου έδινε συχνά την ευκαιρία να εκτιμώ τις δυνατότητες συμβολής τους στην καινοτομία. Μαζί με τους κατά καιρούς συνεργάτες μου κινήθηκα σε ένα πλαίσιο εφαρμογής νεωτερισμών αξιοποιώντας τα πληροφοριακά συστήματα ως αφορμή και μέσο καινοτομίας.

Τα τελευταία χρόνια ασχολήθηκα περισσότερο με το θέμα, κυρίως επειδή οι πλούσιες δυνατότητες των διαδικτυακών τεχνολογιών, η κινητή τηλεφωνία και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν δημιουργήσει εξαιρετικά σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης εξωστρεφών πελατοκεντρικών επιχειρησιακών μοντέλων.

Με βάση το υλικό από διαλέξεις μου σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και εισηγήσεις σε συνέδρια και με αφορμή τη συγκυρία, που επιβάλλει στην ελληνική κοινωνία να επαναπροσδιοριστούν πολλά πράγματα με καινοτόμο πνεύμα, σκέφτηκα να κυκλοφορήσω το δοκίμιο αυτό.

Banker's Review: Και το βγάλατε μόνο σε ηλεκτρονική μορφή, ως e-book...

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ε, ναι, ας υπάρχει και λίγη καινοτομία στη μορφή..! Άλλωστε επειδή ήθελα να το διανείμω δωρεάν ήταν ο μόνος πρακτικός τρόπος. Γλύτωσαν και αρκετά δένδρα...!

Banker's Review: Όλοι ζητούν πλέον καινοτόμες δράσεις στη χώρα μας.

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ασφαλώς, επειγόντως  και σε όλους τους τομείς. Ξεκινώντας από τις κοινωνικές και διοικητικές λειτουργίες και υπηρεσίες που έχουν υποστεί απίθανες αγκυλώσεις και στρεβλώσεις. Η Παιδεία,  ο τομέας της Υγείας, η Διοίκηση χρειάζονται τομές. Το θέμα είναι όμως να μιλάμε για πραγματικές καινοτομίες που αποφέρουν αξία και όχι επίπλαστη εφαρμογή νέων ιδεών.

Banker's Review: Νομίζετε ότι μπορούν να υιοθετηθούν πραγματικές καινοτομίες στη σημερινή Διοίκηση;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ναι, βέβαια, επειδή υπάρχει ισχυρή απαίτηση και κλίμα αποδοχής.  Αλλά προσοχή, θα είναι ματαιοπονία να αναλώσει κανείς τις δυνάμεις του προσπαθώντας να μεταλλάξει το σαθρό σε κάτι φρέσκο, να δημιουργήσει το καινούργιο με απαρχαιωμένα υλικά. Αυτό που πρέπει να επιχειρήσουμε είναι να δημιουργήσουμε νέους καινοτόμους θεσμούς και δομές, που θα αποτελούν την προμετωπίδα της εξυπηρέτησης προς το κοινωνικό σύνολο, αφήνοντας τις αδυναμίες και τα κενά όσο το δυνατό στο πίσω μέρος του σκηνικού για να επηρεάζουν λιγότερο τη συνολική επίδοση της Διοίκησης.

Τέτοιο παράδειγμα, το λαμπρότερο νομίζω, αποτελούν τα ΚΕΠ, αλλά και τα portals ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης του ΥΠΟΙΚ και η Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης ΕΡΜΗΣ, καθώς και οι υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Χρειάζεται να απλουστευθούν διαδικασίες και να οργανωθούν σε τομεακή και, κυρίως, διασυνδεδεμένη βάση τα συστήματα της Διοίκησης για να μπορεί να εφαρμοστεί εσωτερική ολοκλήρωση των πληροφοριών και λειτουργιών.

Έτσι θα αποκτήσει η Διοίκηση αποτελεσματικότητα και εξωστρέφεια στη λειτουργία της και θα μπορεί να προσφέρει ποικιλία αξιόπιστων υπηρεσιών.

Banker's Review: Κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει με την ηλεκτρονική τραπεζική δηλαδή;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Ακριβώς. Ξέρετε πολλές τράπεζες διατηρούν ακόμη κληρονομημένα παλαιά συστήματα που ήταν φτιαγμένα για εσωστρεφή διεκπεραίωση συναλλαγών, όχι για εξωστρεφή, πελατοκεντρική λειτουργία. Οι σύγχρονες, όμως, τεχνολογίες και αρχιτεκτονικές πληροφορικής, που είναι προσανατολισμένες στην παροχή υπηρεσιών, έδωσαν τη δυνατότητα να συντίθενται λειτουργίες που προσφέρουν πελατοκεντρική και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση με ποικιλία συναλλαγών μέσα από πολλά ηλεκτρονικά δίκτυα (internet, ATM, κινητό τηλέφωνο κ.ά.).


Banker's Review: Οι επιχειρήσεις χρειάζονται ώθηση προς την καινοτομία;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Και σε αυτές χρειάζεται αναπροσανατολισμός τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Η διεθνοποίηση των οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων επιβάλλει να επιλέγονται νέοι τομείς δραστηριότητας που να έχουν ενεργή ζήτηση, εξωστρεφή προσανατολισμό και υψηλή προστιθέμενη αξία.

Επίσης οι επιχειρήσεις να προσανατολίζονται όχι μόνον στην παραγωγή προϊόντων για τον τελικό καταναλωτή, ιδιαίτερα την εποχή αυτή που η ιδιωτική κατανάλωση θα γνωρίσει σημαντική πτώση, αλλά και στην παραγωγή συστατικών στοιχείων (components) προϊόντων  άλλων, μεγάλων κατά προτίμηση, παραγωγών. Ιδιαίτερα τα start-ups που προωθούν τις δραστηριότητές τους μέσω του Διαδικτύου, πρέπει εξ αρχής να στοχεύουν στην παγκόσμια αγορά, κάνοντας π.χ. το πρώτο προφανές βήμα, να έχουν τις ιστοσελίδες τους και σε ξενόγλωσσες εκδόσεις.

Παράλληλα το κράτος πρέπει να στηρίξει την προβολή και τοποθέτηση των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό με έξυπνη οικονομική διπλωματία.

Banker's Review: Ποιο είναι το κρίσιμο στοιχείο για να στηρίξουν οι τεχνολογίες πληροφορικής την καινοτομία σε μία επιχείρηση;

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Είναι κατά κύριο λόγο η αντίληψη που εμπεδώνεται σε κάθε οργανισμό για το ρόλο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Η συνεισφορά των ΤΠΕ αυξάνει σημαντικά όσο πιο αναβαθμισμένες είναι οι προσδοκίες από τη μονάδα πληροφορικής καθώς και οι δυνατότητες που προσφέρονται για εμπλοκή της στην αναπτυξιακή διαδικασία.

Επίσης  όσο περισσότερο η μονάδα αυτή αποκτά προδραστικό (proactive) ρόλο αναπτύσσοντας μια δυναμική, εναρμονισμένη σχέση με τις επιχειρηματικές μονάδες για να εφαρμοστούν καινοτομικές λύσεις στις επιχειρησιακές λειτουργίες.

Ιδιαίτερα στον τομέα των υπηρεσιών, όπου η διαχείριση σχέσεων και επομένως η διαχείριση πληροφοριών που σχετίζονται με τους πελάτες αποτελεί το νευρικό σύστημα της επιχείρησης, οι δυνατότητες συμβολής των ΤΠΕ σε καινοτόμες δράσεις είναι τεράστιες.

Banker's Review: Στο βιβλίο σας αναφέρεστε στο μεταβολισμό των δεδομένων σε πληροφορίες για αποφάσεις.

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Πράγματι με βάση τα συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM) και επιχειρησιακής ευφυΐας (Business Intelligence) είναι εφικτή η συνεχής και δυναμική καταγραφή και  ανάλυση της δραστηριότητας των πελατών ως προς τα προϊόντα και τις πρακτικές διανομής και εξυπηρέτησης.

τσι η επιχείρηση μπορεί να «μεταβολίζει» τα δεδομένα αυτά σε πολύτιμες πληροφορίες, δείκτες και μοντέλα που αποκαλύπτουν συμπεριφορές, αναδεικνύουν ευκαιρίες και οδηγούν την επιχείρηση στο να πειραματίζεται με ανανεωμένες πρακτικές και δράσεις καινοτομίας.

Banker's Review: Και μια προσωπική ερώτηση. Πολλοί συνεργάτες σας αλλά και άνθρωποι του κλάδου αναγνωρίζουν μια «χροιά» δασκάλου στον τρόπο που λειτουργείτε...

Βασίλης Τραπεζάνογλου:
Πιθανώς να συμβαίνει. Όμως εκλαμβάνω τον εαυτό μου ως «δάσκαλο» που φροντίζει  να μαθαίνει συνεχώς  από τους «μαθητές» του προσπαθώντας να είναι επίκαιρος. Γι’ αυτό πιστεύω ότι η σχέση μου με τους νέους συνεργάτες μου ήταν πάντα καλή...

Banker's Review Online( 31 Μαΐου 2010)
« 1 2 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778