Banker's Review Online - Αθανάσιος Γεραμάνης: Αυξημένος ο όγκος συναλλαγών από κάρτες την ερχόμενη τριετία

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

Αθανάσιος Γεραμάνης: Αυξημένος ο όγκος συναλλαγών από κάρτες την ερχόμενη τριετία

1 Ιουλίου 2010 | 16:48 Γράφει το Banker's Review  Editor Topics: Πιστοληπτική συμπεριφορά,Πιστωτική κρίση,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Αθανάσιος Γεραμάνης

Παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση πιέζει την κατανάλωση, ο Αθανάσιος Γεραμάνης, Country Head Greece & Central Continental Europe της MasterCard, πιστεύει ότι οι κάρτες θα πετύχουν αύξηση του όγκου συναλλαγών την ερχόμενη τριετία και μας εξηγεί τους λόγους.

Banker's Review: Η οικονομική κρίση επηρεάζει την κατανάλωση. Προβλέπετε ότι σε αυτό το πλαίσιο θα επηρεαστεί αρνητικά και ο όγκος συναλλαγών με κάρτες;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Μέσα στο 2009 στην ελληνική αγορά υπήρξε μια κάμψη στο σύνολο χρήσης των καρτών, η οποία οφείλεται κυρίως στο σύνολο ανάληψης μετρητών. Ωστόσο, και αυτό είναι το ελπιδοφόρο, οι αγορές στα σημεία πώλησης αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς. Την αύξηση που παρατηρήσαμε στην Ευρώπη το 2009 και ήταν της τάξης του 5,5% ακολούθησε και η ελληνική αγορά. Παράλληλα με το ξεκίνημα του 2010 βλέπουμε μια σταθεροποίηση στις αναλήψεις μετρητών, στο επίπεδο που δημιουργήθηκε την προηγούμενη χρονιά.

Oσον αφορά την ερχόμενη τριετία, πιστεύω ότι θα δούμε αύξηση του όγκου συναλλαγών μέσω καρτών, η οποία θα είναι μεγαλύτερη στις χρεωστικές κάρτες και μικρότερη στις πιστωτικές.

Αυτό πιστεύω ότι θα συμβεί γιατί τόσο εμείς ως MasterCard, όσο και οι τράπεζες έχουμε βάλει στόχο να αλλάξουμε την εικόνα που έχει ο καταναλωτής για την κάρτα, ενισχύοντας το ρόλο της ως μέσο πληρωμών. Βασικός μας ανταγωνιστής αυτή τη στιγμή είναι τα μετρητά, τα οποία χρησιμοποιούνται στην πλειοψηφία των συναλλαγών, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης για τις κάρτες.

Banker's Review: Πώς θα το πετύχετε αυτό;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Θα υπάρξουν αρκετές δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Ηδη η MasterCard στην Ελλάδα κάνει απευθείας συμφωνίες με εμπόρους για να υποστηρίξουν με προσφορές τη χρήση καρτών. Επιπλέον, σε συνεργασία με τις τράπεζες και για συγκεκριμένα τμήματα του πελατολογίου της κάνουμε προσφορές και παράλληλα κάνουμε εκπαίδευση για τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της κάρτας.

Σε αυτήν την προσπάθεια μάς βοηθούν σημαντικά τα προγράμματα προνομίων που παρέχουν ένα κίνητρο στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν περισσότερο τις κάρτες τους σε συναλλαγές που θα έκαναν έτσι και αλλιώς.

Banker's Review: Δηλαδή θεωρείτε ότι το βασικό κίνητρο για την αύξηση συναλλαγών τα ερχόμενα χρόνια, θα είναι σχήματα πιστότητας που με κάποιον τρόπο θα επιστρέφουν χρηματικά οφέλη στους κατόχους;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Νομίζω ότι στην Ελλάδα, τα προϊόντα που έχουμε σε συνεργασία με τους πελάτες μας είναι από τα πιο ανεπτυγμένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στελέχη από τράπεζες άλλων χωρών, έρχονται να συναντήσουν στελέχη ελληνικών τραπεζών, προκειμένου να αντλήσουν γνώση για τα προγράμματα προνομίων.

Βέβαια, όλα αυτά γίνονται σημαντικά για τον πελάτη μόνο εφόσον τα γνωρίζει. Αρα χρειάζεται πολύ προσπάθεια για συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση όσον αφορά τα πλεονεκτήματα των καρτών.

Είναι εντυπωσιακό ότι πολλοί χρήστες καρτών προτιμούν να κάνουν ανάληψη μετρητών για να πληρώσουν τις αγορές τους στα καταστήματα, αντί να πληρώσουν απευθείας με μια χρεωστική κάρτα με μηδενική επιβάρυνση.

Banker's Review: Η οικονομική κρίση επηρεάζει την κατανάλωση. Προβλέπετε ότι σε αυτό το πλαίσιο θα επηρεαστεί αρνητικά και ο όγκος συναλλαγών με κάρτες;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Μέσα στο 2009 στην ελληνική αγορά υπήρξε μια κάμψη στο σύνολο χρήσης των καρτών, η οποία οφείλεται κυρίως στο σύνολο ανάληψης μετρητών. Ωστόσο, και αυτό είναι το ελπιδοφόρο, οι αγορές στα σημεία πώλησης αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς. Την αύξηση που παρατηρήσαμε στην Ευρώπη το 2009 και ήταν της τάξης του 5,5% ακολούθησε και η ελληνική αγορά. Παράλληλα με το ξεκίνημα του 2010 βλέπουμε μια σταθεροποίηση στις αναλήψεις μετρητών, στο επίπεδο που δημιουργήθηκε την προηγούμενη χρονιά.

Oσον αφορά την ερχόμενη τριετία, πιστεύω ότι θα δούμε αύξηση του όγκου συναλλαγών μέσω καρτών, η οποία θα είναι μεγαλύτερη στις χρεωστικές κάρτες και μικρότερη στις πιστωτικές.

Αυτό πιστεύω ότι θα συμβεί γιατί τόσο εμείς ως MasterCard, όσο και οι τράπεζες έχουμε βάλει στόχο να αλλάξουμε την εικόνα που έχει ο καταναλωτής για την κάρτα, ενισχύοντας το ρόλο της ως μέσο πληρωμών. Βασικός μας ανταγωνιστής αυτή τη στιγμή είναι τα μετρητά, τα οποία χρησιμοποιούνται στην πλειοψηφία των συναλλαγών, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης για τις κάρτες.

Banker's Review: Πώς θα το πετύχετε αυτό;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Θα υπάρξουν αρκετές δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Ηδη η MasterCard στην Ελλάδα κάνει απευθείας συμφωνίες με εμπόρους για να υποστηρίξουν με προσφορές τη χρήση καρτών. Επιπλέον, σε συνεργασία με τις τράπεζες και για συγκεκριμένα τμήματα του πελατολογίου της κάνουμε προσφορές και παράλληλα κάνουμε εκπαίδευση για τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της κάρτας.

Σε αυτήν την προσπάθεια μάς βοηθούν σημαντικά τα προγράμματα προνομίων που παρέχουν ένα κίνητρο στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν περισσότερο τις κάρτες τους σε συναλλαγές που θα έκαναν έτσι και αλλιώς.

Banker's Review: Δηλαδή θεωρείτε ότι το βασικό κίνητρο για την αύξηση συναλλαγών τα ερχόμενα χρόνια, θα είναι σχήματα πιστότητας που με κάποιον τρόπο θα επιστρέφουν χρηματικά οφέλη στους κατόχους;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Νομίζω ότι στην Ελλάδα, τα προϊόντα που έχουμε σε συνεργασία με τους πελάτες μας είναι από τα πιο ανεπτυγμένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στελέχη από τράπεζες άλλων χωρών, έρχονται να συναντήσουν στελέχη ελληνικών τραπεζών, προκειμένου να αντλήσουν γνώση για τα προγράμματα προνομίων.

Βέβαια, όλα αυτά γίνονται σημαντικά για τον πελάτη μόνο εφόσον τα γνωρίζει. Αρα χρειάζεται πολύ προσπάθεια για συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση όσον αφορά τα πλεονεκτήματα των καρτών.

Είναι εντυπωσιακό ότι πολλοί χρήστες καρτών προτιμούν να κάνουν ανάληψη μετρητών για να πληρώσουν τις αγορές τους στα καταστήματα, αντί να πληρώσουν απευθείας με μια χρεωστική κάρτα με μηδενική επιβάρυνση.


Banker's Review: Πιστεύτε ότι η ζυγαριά για μια τράπεζα που επιδοτεί με προγράμματα προνομίων μια κάρτα, γέρνει τελικά προς την κερδοφορία λόγω της αύξησης των συναλλαγών;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Αυτό που παρατηρούμε αυτή την περίοδο είναι μια πτώση του μεριδίου των κερδών που προέρχεται από επιτόκια. Επομένως, οι τράπεζες θα προσπαθήσουν να καλύψουν αυτό το κενό κυρίως με αύξηση των συναλλαγών, η οποία στο πλαίσιο της αγοράς που λειτουργούν συνδέεται κυρίως με τα προγράμματα προνομίων.

Παράλληλα, οι τράπεζες θα προσπαθήσουν να αυξήσουν τα έσοδά τους και από υπηρεσίες συνδεδεμένες με τις κάρτες, όπως υπηρεσίες ασφάλισης, υπηρεσίες alerts κ.λπ.

Τέλος, όσον αφορά τις χρεωστικές κάρτες, οι τράπεζες είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προσπαθήσουν να αυξήσουν τη χρήση τους, γιατί εκτός των άλλων με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να βελτιώσουν σημαντικά τη ρευστότητά τους, η οποία ειδικά την περίοδο που διανύουμε είναι πολύ ακριβή.

Banker's Review: Ποιες είναι οι προτεραιότητες της MasterCard για το 2010;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Βασική μας προτεραιότητα σε συνεργασία με τις τράπεζες είναι να δημιουργήσουμε τις κατηγορίες και υποκατηγορίες πελατών, στις οποίες θα απευθύνουμε προϊόντα με τη σωστή στόχευση. Πλέον, δεν μπορούμε να κερδίσουμε τον πελάτη με προϊόντα για κάθε χρήση. Δύο πελάτες με μηνιαίο όγκο συναλλαγών 1000 ευρώ είναι πιθανό να ανήκουν σε μια εντελώς διαφορετική κατηγορία. Για παράδειγμα, ο ένας μπορεί να ξοδεύει 1000 ευρώ σε καθημερινές συναλλαγές και ο άλλος να τη χρησιμοποιεί μόνο σε συναλλαγές μεγάλων αγορών.

Μια δεύτερη προτεραιότητα είναι οι premium πελάτες, οι οποίοι πιστεύουμε ότι παρά την οικονομική κρίση δεν έχουν αλλάξει σημαντικά τις συνήθειές τους.

Ενώ τέλος, στόχος μας είναι να αυξήσουμε το brand awareness τόσο για το σήμα MasterCard όσο και το Maestro και να βάλουμε στο δίκτυό μας περισσότερες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Αξίζει να αναφέρω σε αυτό το σημείο ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημα της Maestro είναι ότι όλες οι συναλλαγές είναι online που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν charge backs και αυτό είναι σημαντικό τόσο για τον έμπορο όσο και για την τράπεζα.

Banker's Review: Οι νέες τεχνολογίες καρτών θα μπορέσουν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις για αύξηση του όγκου συναλλαγών;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Η εξέλιξη της τεχνολογίας καρτών είναι συνεχής προς δύο κατευθύνσεις. Η μία έχει να κάνει με την ασφάλεια και η άλλη με την ευκολία των συναλλαγών. Οσον αφορά τον τομέα ευκολίας συναλλαγών, η λύση του paypass που εφαρμόζεται σε πιλοτική μορφή σε χώρες της Ευρώπης, πιστεύω ότι θα αποτελέσει ένα σημαντικό επόμενο βήμα. Τα συμπεράσματα που θα βγάλουμε από τα πιλοτικά έργα, θα μας επιτρέψουν να δημιουργήσουμε βιώσιμα επιχειρηματικά πλάνα για τις τράπεζες, ώστε να αποδεχτούν αυτό το προϊόν.

Σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου, η τάση είναι προς κάρτες, οι οποίες δεν θα έχουν τη σημερινή μορφή της πλαστικής κάρτας.

Banker's Review: Η τελευταία σας σκέψη φέρνει την κάρτα πολύ κοντά στην κινητή τηλεφωνία...

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Σωστά. Οι δύο αυτές αγορές έχουν ήδη αρχίσει να συναντιούνται και πιστεύω ότι η σχέση τους θα είναι πιο στενή στο μέλλον.

Banker's Review: Ο μέσος κάτοχος έχει σήμερα στο πορτοφόλι περισσότερες από μια κάρτες. Τα ερχόμενα χρόνια θα έχει λιγότερες ή περισσότερες κάρτες;

Αθανάσιος Γεραμάνης:
Ο κάτοχος που έχει σήμερα στο πορτοφόλι του περισσότερες από τρεις κάρτες, τα ερχόμενα χρόνια θα έχει κατά πάσα πιθανότητα λιγότερες. Αυτό τουλάχιστον μας δείχνουν τα μεγέθη που ισχύουν για ποιο ώριμες ευρωπαϊκές αγορές, όπου η κατοχή κυμαίνεται ανάμεσα σε 1,5 και 2 κάρτες.

Ωστόσο, το συνολικό ποσοστό κατοχής καρτών αναμένουμε να αυξηθεί, καθώς ο πληθυσμός που σήμερα έχει μία ή καθόλου κάρτα είναι πολύ μεγαλύτερος από τον πληθυσμό που έχει 2 ή περισσότερες κάρτες.

Banker's Review (T. 016)
« 1 2 3 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778