Banker's Review Online - High tech Banking Branch: To μέλλον είναι εδώ

Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

High tech Banking Branch: To μέλλον είναι εδώ

4 Νοεμβρίου 2013 | 13:28 Γράφει η Αγγελική  Κορρέ Topics: Self service banking

Παρά τις «κασσάνδρες» που κάθε τόσο αναγγέλλουν το θάνατο του τραπεζικού καταστήματος, αυτό θα εξακολουθήσει και στο μέλλον να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη λιανική τραπεζική. Απλώς δεν θα έχει τη μορφή που ξέρουμε μέχρι σήμερα. Οι σύγχρονες τεχνολογίες αλλάζουν ολοένα και περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο διενεργούνται οι τραπεζικές συναλλαγές και οι εξελίξεις μετασχηματίζουν και το ίδιο τραπεζικό κατάστημα και την τραπεζική γενικότερα, με την τεχνολογία να αναλαμβάνει τα ηνία και εντός του καταστήματος.

Μπορεί σύντομα να χρειαστεί να αποχαιρετίσουμε το τραπεζικό κατάστημα της γειτονιάς μας; Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι διεξάγουν τις τραπεζικές τους συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου ή εφαρμογών στο smartphone τους, οι τράπεζες επανεξετάζουν τις προοπτικές και το μέλλον του παραδοσιακού καταστήματος. Όπως λέει και ο Brett King, συγγραφέας των βιβλίων “Bank 3.0” και “Branch Today, Gone Tomorrow”, «οι πελάτες δεν επισκέπτονται πια τόσο συχνά το τραπεζικό κατάστημα, γιατί οι άνθρωποι σήμερα κάνουν πάρα πολλές από τις καθημερινές τους τραπεζικές συναλλαγές χωρίς αυτό (το τραπεζικό κατάστημα)».

Σύμφωνα με έρευνα της Novartas LLC, από το 2006 έως το 2010, ο αριθμός των περισσότερων εκ των συνήθων συναλλαγών που διεξάγονταν στο κατάστημα έχει μειωθεί – από το άνοιγμα λογαριασμών μέχρι τις καταθέσεις χρημάτων και την επίλυση προβλημάτων. Ως αποτέλεσμα αυτού, ο χρηματοπιστωτικός κλάδος αναγκάζεται να επανεξετάσει το μέγεθος, τον αριθμό και την τοποθεσία των τραπεζικών καταστημάτων, αλλά και να αναζητήσει πιο αποδοτικούς και χαμηλότερου κόστους τρόπους να διεξάγει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες.

Παρά τη μέχρι πριν από λίγο καιρό δημοφιλή άποψη περί εξάλειψης του τραπεζικού καταστήματος, το πιθανότερο είναι ότι τα καταστήματα δεν θα εξαφανιστούν τελείως, καθώς εξακολουθούν να διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη λιανική τραπεζική. Θα είναι όμως μικρότερα, με λιγότερο προσωπικό, με την τεχνολογία και την αυτοεξυπηρέτηση να αποκτούν γρήγορα τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Σύμφωνα με τον King, τα καταστήματα θα ασχολούνται λιγότερο με τη διεξαγωγή απλών συναλλαγών, και θα εστιάζουν περισσότερο στις πωλήσεις, όπως στο άνοιγμα νέων τραπεζικών λογαριασμών και θα στρέφουν τους πελάτες σε πιο κερδοφόρες υπηρεσίες και προϊόντα, όπως συνταξιοδοτικά και επενδυτικά προγράμματα, δάνεια και καταθέσεις. Και μην ξεχνάμε, ότι ακόμα και αν ακούγεται ανόητο, στους ανθρώπους αρέσει ακόμα να επισκέπτονται το τραπεζικό κατάστημα και να βλέπουν από κοντά αυτούς που προσέχουν τα λεφτά τους. Υπάρχει λοιπόν ακόμα χώρος, αν και μικρότερος, για τα τραπεζικά καταστήματα στο μέλλον. Αυτό που θα αλλάξει είναι το τι συμβαίνει μέσα σε αυτά.

Do-it-your-self τεχνολογίες μέσα στο κατάστημα
Το κατάστημα του μέλλοντος, υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές και κορυφαία τραπεζικά στελέχη παγκοσμίως, θα μοιάζει περισσότερο με το χώρο check-in ενός αεροδρομίου παρά με τραπεζικό κατάστημα όπως το ξέρουμε σήμερα. Λιγότεροι ταμίες θα χειρίζονται μία σειρά από self-serve οθόνες υπολογιστών, όπως κάνουν οι περισσότεροι πράκτορες αεροπορικών εισιτηρίων σήμερα στα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου.

Πολλοί τραπεζικοί οργανισμοί ήδη δοκιμάζουν self-service κιόσκια, self-service drive-thru lanes και 24-ωρης λειτουργίας video-teller μηχανήματα -δηλαδή ATM με αμφίδρομη live επικοινωνία με άνθρωπο της τράπεζας μέσω βίντεο. Αυτού του είδους οι τεχνολογίες σε πλήρη λειτουργία είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν τους πελάτες μιας τράπεζας να διενεργήσουν το 90% των παραδοσιακών τραπεζικών συναλλαγών.

Αυτά τα self-service κέντρα προσφέρουν στους πελάτες του οργανισμού άνεση, και πολλές φορές δυνατότητα διεξαγωγής των συναλλαγών τους οποιαδήποτε στιγμή μέσα στο εικοσιτετράωρο, και μάλιστα με μεγαλύτερη εγγύηση ασφάλειας από αυτή που προσφέρει ο προσωπικός τους υπολογιστής. Αυτή η τάση μπορεί για πολλές τράπεζες να αποτελέσει ένα πραγματικό χρυσωρυχείο, καθώς ο αυτοματισμός μειώνει σημαντικά το κόστος ανά συναλλαγή, καθιστώντας τις τράπεζες συνολικά πιο κερδοφόρες.

Meet the experts
Χρειάζεται ένας πελάτης να συναντήσει έναν ειδικό για την υποθήκη του ή κάποιον personal banker που δεν υπάρχει στο κατάστημα της γειτονιάς του; Βάλτε τον να κάτσει μπροστά σε έναν υπολογιστή. Σύντομα οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να «συναντήσουν» το αντίστοιχο στέλεχος μέσω τηλεδιάσκεψης μέσα στο τραπεζικό κατάστημα. Ενώ, σύμφωνα με τον Brett King, «καθώς η τεχνολογία θα γίνεται όλο και πιο mainstream, σταδιακά οι πελάτες της τράπεζας θα μπορούν να κάνουν teleconference με τους τραπεζικούς και από το σπίτι τους». Ήδη κάποιοι τραπεζικοί οργανισμοί, όπως η KeyBank και η Citizen Financial Group, έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν το video teleconferencing.

Το βασικό όφελος εδώ για τους πελάτες της τράπεζας είναι ότι μπορούν να έρθουν σε επαφή με κάθε είδος ειδικού από οποιοδήποτε σημείο. Για την τράπεζα είναι σαφώς οικονομικά πολύ αποδοτικό, καθώς και λιγότερο προσωπικό χρειάζονται σε κάθε κατάστημα και πιο άμεσα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, ανεξαρτήτως των αναγκών τους, και μάλιστα με στελέχη που μιλούν τη μητρική τους γλώσσα.

Η διαδικασία είναι επίσης απλή, καθώς ο πελάτης θα συμπληρώνει μία αίτηση μέσω υπολογιστή ώστε να κλείσει το ραντεβού και θα επισκέπτεται το κοντινότερο του κατάστημα για την προγραμματισμένη συνάντηση. Η τεχνολογία σήμερα προσφέρει δυνατότητες για εξαιρετικής ποιότητας εικόνα και ήχο στο video-conferencing, ώστε η επικοινωνία να είναι απρόσκοπτη και η εμπειρία να παρομοιάζει σημαντικά με αυτή της πρόσωπο με πρόσωπο επαφής.

Με λίγα λόγια
Τα τελευταία χρόνια, με την άνοδο της διείσδυσης της τεχνολογίας και τα επιτεύγματα της πληροφορικής το κατάστημα του μέλλοντος αποτέλεσε ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα αναλύσεων, αρθρογραφίας και συζητήσεων στον χρηματοπιστωτικό κλάδο. Αυτό το μέλλον είναι πια εδώ, έχοντας αρχίσει να αποτελεί σταδιακά τη νέα πραγματικότητα και φυσικά μονόδρομο για τους τραπεζικούς οργανισμούς. Η τεχνολογία προσφέρει τα όπλα, μεγάλη μερίδα των καταναλωτών δηλώνουν έτοιμοι, ή τουλάχιστον πρόθυμοι, να ανταποκριθούν στις νέες δυνατότητες και οι μεγαλύτεροι τραπεζικοί οργανισμοί έχουν αρχίσει να κάνουν τα πρώτα δειλά ή και πιο τολμηρά βήματα.

Banker's Review (T. 034)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778