Banker's Review Online - Wallet Wars: Ο «πόλεμος των ψηφιακών πορτοφολιών» προ των πυλών

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

Wallet Wars: Ο «πόλεμος των ψηφιακών πορτοφολιών» προ των πυλών

18 Απριλίου 2013 | 10:53 Γράφει η Αγγελική  Κορρέ Topics: e-banking,Payments,Retail,Πιστωτικές κάρτες

Η ταχύτατη διάδοση των “έξυπνων” κινητών συσκευών και οι τεράστιες δυνατότητες που αυτά προσφέρουν, αναμένεται να επιφέρει μια τεράστια αλλαγή και στον τρόπο με τον οποίο διενεργούνται οι πληρωμές. Το λεγόμενο “ψηφιακό πορτοφόλι” είναι πια μια πραγματικότητα, αν και περιορισμένη προς το παρόν. Τραπεζικοί οργανισμοί, σχήματα καρτών, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και Internet και άλλοι, σημαντικοί, παίκτες ανταγωνίζονται για το ποιος θα βγει νικητής στον... “πόλεμο του πορτοφολιού”, με τις τράπεζες να φαίνεται να διατηρούν αρχικά το προβάδισμα, ως προς την προτίμηση των καταναλωτών.

Αν και οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ακόμα ότι οι κατασκευαστές δερμάτινων προϊόντων θα πρέπει να σταματήσουν να παράγουν πορτοφόλια. Ακόμα και με την είσοδο εταιρειών κολοσσών (βλέπε Google, Apple κ.ά) και παρόλες τις ευχές των ζηλωτών του κλάδου των κινητών, εξακολουθεί να υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός σημαντικών ζητημάτων που πρέπει να ξεπεραστούν πριν τα έξυπνα κινητά κατορθώσουν να αντικαταστήσουν πραγματικά το πορτοφόλι και να επιτευχθεί η υιοθέτηση και η χρήση τους σε μεγάλο βαθμό.

Το ζήτημα είναι ότι οι άνθρωποι δεν έχουμε στο πορτοφόλι μας μόνο τις πιστωτικές μας κάρτες. Προσωπικά, θα μου άρεσε πολύ να έχω τη δυνατότητα να λειτουργήσω στην καθημερινότητά μου μόνο με τη χρήση του smartphone, όμως αυτό δεν είναι, ακόμα τουλάχιστον, εφικτό. Νικητές, λοιπόν, στον αναδυόμενο πόλεμο του πορτοφολιού θα είναι εκείνες οι εταιρείες που θα κατορθώσουν να ψηφιοποιήσουν όλες τις άλλες χρήσεις του πορτοφολιού μας και όχι μόνο τις πληρωμές.

Ο δρόμος για την υιοθέτηση του ψηφιακού πορτοφολιού είναι ακόμα μακρύς, και μάλιστα με πολλά ερωτηματικά ως προς την πλήρη επικράτησή του, όπως κάποιοι ευαγγελίζονται. Κάτι αντίστοιχο συνέβη πριν μερικά χρόνια, όπου με την εισαγωγή των ATM και του online banking, πολλοί βιάστηκαν να προβλέψουν το θάνατο του ταμείου ακόμα και του ίδιου του τραπεζικού καταστήματος. Στην πράξη αποδείχτηκε ότι οι καταναλωτές χρησιμοποίησαν μεν περισσότερες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω των νέων καναλιών, δεν διάλεξαν όμως το ένα εις βάρος του άλλου. 

Κάτι παρόμοιο λοιπόν αναμένεται να συμβεί και στο ζήτημα των ψηφιακών πορτοφολιών. Ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών θα το υιοθετήσουν, τόσο για το ‘cool’ της υπόθεσης, όσο και για την ευκολία που θα προσφέρει, αλλά  τόσο το πλαστικό χρήμα όσο και τα μετρητά δεν θα εξαφανιστούν για πολύ καιρό ακόμα, τουλάχιστον μέχρι το πορτοφόλι να αντικατασταθεί 100% και οι υποδομές τόσο στα ATM όσο και στα point-of-sales αναβαθμιστούν ώστε να διαλειτουργούν με το ψηφιακό πορτοφόλι.

Εμπιστοσύνη: το δυνατό όπλο των τραπεζών
Παρόλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια όμως, ο πόλεμος του ψηφιακού πορτοφολιού είναι προ των πυλών, και οι ‘εχθροί’ για τις τράπεζες, οι οποίες μέχρι σήμερα απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στο χώρο των πληρωμών, είναι πολλοί – και κάποιοι από αυτούς πολύ ισχυροί. Οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, λοιπόν, καλούνται σήμερα, να αποφασίσουν τη στρατηγική τους πάνω στο θέμα και να προχωρήσουν στην εκτέλεσή της.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να αξιοποιήσουν εναλλακτικούς παρόχους, όπως οι PayPal, Apple και Google, ως παρόχους για το ψηφιακό τους πορτοφόλι. Αυτό από μόνο του μπορεί να μην αποτελεί μεγάλη απειλή για τις τράπεζες, ωστόσο καμπανάκι χτυπάει αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι από το 48% των καταναλωτών που δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για το ψηφιακό πορτοφόλι, οι οχτώ στους δέκα θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να αξιοποιήσουν το PayPal για τις τραπεζικές τους υπηρεσίες, με την προϋπόθεση ότι αυτό θα πρόσφερε την αντίστοιχη λειτουργικότητα, παρόλο που το 81% αυτών δηλώνει υψηλά επίπεδα ικανοποίησης από την τράπεζά τους. Αυτό σημαίνει ότι οι τραπεζικοί οργανισμοί δεν θα πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς ότι οι πελάτες τους δεν θα μετακινηθούν προς άλλους παρόχους, έστω και υπό προϋποθέσεις.

Ωστόσο, οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί φαίνεται ότι διαθέτουν ένα σημαντικό όπλο υπεροχής έναντι του όποιου ανταγωνισμού. Και αυτό είναι η εμπιστοσύνη που απολαμβάνουν από πλευράς των πελατών τους. Σύμφωνα με έρευνα της AlixPartners, παγκόσμιας συμβουλευτικής εταιρείας, το 70% των καταναλωτών,  βαθμολογούν πολύ υψηλά την ικανότητα των τραπεζών να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, ενώ το 74% αυτών που είναι διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό πορτοφόλι, δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να έχουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία από τη βασική τράπεζα με την οποία συναλλάσσονται.

Οι τραπεζικοί οργανισμοί φαίνεται ότι έχουν το προβάδισμα ανάμεσα στους υπόλοιπους πιθανούς παρόχους του ψηφιακού πορτοφολιού, όσον αφορά την εμπιστοσύνη. Άλλωστε, μόλις το 3% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι  δεν εμπιστεύεται την τράπεζά του όσον αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ενώ το 26% υποστηρίζει το αντίστοιχο για το Facebook, 15% για την Apple και 14% για την Google. Όσον αφορά στη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων, το 56% των καταναλωτών πιστεύει ότι η τράπεζα “πάντα” ή “σχεδόν πάντα” χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα προς το συμφέρον των πελατών της, ενώ λιγότερο από το 30% πιστεύουν το ίδιο για την Google, την Apple και το Facebook – 27%, 25% και 19% αντίστοιχα.

Το συμπέρασμα είναι ότι, αυτή τη στιγμή, οι τράπεζες φαίνεται να είναι η πρώτη επιλογή των καταναλωτών για υπηρεσίες ψηφιακού πορτοφολιού. Σύμφωνα με την έρευνα της AlixPartners, όταν οι καταναλωτές που εξέφρασαν ενδιαφέρον για το concept του ψηφιακού πορτοφολιού, ερωτήθηκαν από τι είδους εταιρεία θα προτιμούσαν να λαμβάνουν τις ανάλογες υπηρεσίες, η συντριπτική πλειοψηφία απάντησε ‘την τράπεζα με την οποία συναλλάσσονται’.

Αν και οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ακόμα ότι οι κατασκευαστές δερμάτινων προϊόντων θα πρέπει να σταματήσουν να παράγουν πορτοφόλια. Ακόμα και με την είσοδο εταιρειών κολοσσών (βλέπε Google, Apple κ.ά) και παρόλες τις ευχές των ζηλωτών του κλάδου των κινητών, εξακολουθεί να υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός σημαντικών ζητημάτων που πρέπει να ξεπεραστούν πριν τα έξυπνα κινητά κατορθώσουν να αντικαταστήσουν πραγματικά το πορτοφόλι και να επιτευχθεί η υιοθέτηση και η χρήση τους σε μεγάλο βαθμό.

Το ζήτημα είναι ότι οι άνθρωποι δεν έχουμε στο πορτοφόλι μας μόνο τις πιστωτικές μας κάρτες. Προσωπικά, θα μου άρεσε πολύ να έχω τη δυνατότητα να λειτουργήσω στην καθημερινότητά μου μόνο με τη χρήση του smartphone, όμως αυτό δεν είναι, ακόμα τουλάχιστον, εφικτό. Νικητές, λοιπόν, στον αναδυόμενο πόλεμο του πορτοφολιού θα είναι εκείνες οι εταιρείες που θα κατορθώσουν να ψηφιοποιήσουν όλες τις άλλες χρήσεις του πορτοφολιού μας και όχι μόνο τις πληρωμές.

Ο δρόμος για την υιοθέτηση του ψηφιακού πορτοφολιού είναι ακόμα μακρύς, και μάλιστα με πολλά ερωτηματικά ως προς την πλήρη επικράτησή του, όπως κάποιοι ευαγγελίζονται. Κάτι αντίστοιχο συνέβη πριν μερικά χρόνια, όπου με την εισαγωγή των ATM και του online banking, πολλοί βιάστηκαν να προβλέψουν το θάνατο του ταμείου ακόμα και του ίδιου του τραπεζικού καταστήματος. Στην πράξη αποδείχτηκε ότι οι καταναλωτές χρησιμοποίησαν μεν περισσότερες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω των νέων καναλιών, δεν διάλεξαν όμως το ένα εις βάρος του άλλου. 

Κάτι παρόμοιο λοιπόν αναμένεται να συμβεί και στο ζήτημα των ψηφιακών πορτοφολιών. Ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών θα το υιοθετήσουν, τόσο για το ‘cool’ της υπόθεσης, όσο και για την ευκολία που θα προσφέρει, αλλά  τόσο το πλαστικό χρήμα όσο και τα μετρητά δεν θα εξαφανιστούν για πολύ καιρό ακόμα, τουλάχιστον μέχρι το πορτοφόλι να αντικατασταθεί 100% και οι υποδομές τόσο στα ATM όσο και στα point-of-sales αναβαθμιστούν ώστε να διαλειτουργούν με το ψηφιακό πορτοφόλι.

Εμπιστοσύνη: το δυνατό όπλο των τραπεζών
Παρόλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια όμως, ο πόλεμος του ψηφιακού πορτοφολιού είναι προ των πυλών, και οι ‘εχθροί’ για τις τράπεζες, οι οποίες μέχρι σήμερα απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στο χώρο των πληρωμών, είναι πολλοί – και κάποιοι από αυτούς πολύ ισχυροί. Οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, λοιπόν, καλούνται σήμερα, να αποφασίσουν τη στρατηγική τους πάνω στο θέμα και να προχωρήσουν στην εκτέλεσή της.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να αξιοποιήσουν εναλλακτικούς παρόχους, όπως οι PayPal, Apple και Google, ως παρόχους για το ψηφιακό τους πορτοφόλι. Αυτό από μόνο του μπορεί να μην αποτελεί μεγάλη απειλή για τις τράπεζες, ωστόσο καμπανάκι χτυπάει αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι από το 48% των καταναλωτών που δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για το ψηφιακό πορτοφόλι, οι οχτώ στους δέκα θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να αξιοποιήσουν το PayPal για τις τραπεζικές τους υπηρεσίες, με την προϋπόθεση ότι αυτό θα πρόσφερε την αντίστοιχη λειτουργικότητα, παρόλο που το 81% αυτών δηλώνει υψηλά επίπεδα ικανοποίησης από την τράπεζά τους. Αυτό σημαίνει ότι οι τραπεζικοί οργανισμοί δεν θα πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς ότι οι πελάτες τους δεν θα μετακινηθούν προς άλλους παρόχους, έστω και υπό προϋποθέσεις.

Ωστόσο, οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί φαίνεται ότι διαθέτουν ένα σημαντικό όπλο υπεροχής έναντι του όποιου ανταγωνισμού. Και αυτό είναι η εμπιστοσύνη που απολαμβάνουν από πλευράς των πελατών τους. Σύμφωνα με έρευνα της AlixPartners, παγκόσμιας συμβουλευτικής εταιρείας, το 70% των καταναλωτών,  βαθμολογούν πολύ υψηλά την ικανότητα των τραπεζών να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, ενώ το 74% αυτών που είναι διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό πορτοφόλι, δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να έχουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία από τη βασική τράπεζα με την οποία συναλλάσσονται.

Οι τραπεζικοί οργανισμοί φαίνεται ότι έχουν το προβάδισμα ανάμεσα στους υπόλοιπους πιθανούς παρόχους του ψηφιακού πορτοφολιού, όσον αφορά την εμπιστοσύνη. Άλλωστε, μόλις το 3% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι  δεν εμπιστεύεται την τράπεζά του όσον αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ενώ το 26% υποστηρίζει το αντίστοιχο για το Facebook, 15% για την Apple και 14% για την Google. Όσον αφορά στη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων, το 56% των καταναλωτών πιστεύει ότι η τράπεζα “πάντα” ή “σχεδόν πάντα” χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα προς το συμφέρον των πελατών της, ενώ λιγότερο από το 30% πιστεύουν το ίδιο για την Google, την Apple και το Facebook – 27%, 25% και 19% αντίστοιχα.

Το συμπέρασμα είναι ότι, αυτή τη στιγμή, οι τράπεζες φαίνεται να είναι η πρώτη επιλογή των καταναλωτών για υπηρεσίες ψηφιακού πορτοφολιού. Σύμφωνα με την έρευνα της AlixPartners, όταν οι καταναλωτές που εξέφρασαν ενδιαφέρον για το concept του ψηφιακού πορτοφολιού, ερωτήθηκαν από τι είδους εταιρεία θα προτιμούσαν να λαμβάνουν τις ανάλογες υπηρεσίες, η συντριπτική πλειοψηφία απάντησε ‘την τράπεζα με την οποία συναλλάσσονται’.




Αυτό σημαίνει ότι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί θα πρέπει να εισέλθουν στον τομέα του ψηφιακού πορτοφολιού τόσο για να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις και τις ανάγκες των πελατών τους, όσο και για να προστατεύσουν τις υπάρχουσες πελατειακές τους σχέσεις. Τα δεδομένα είναι υπέρ τους, αφού φαίνεται ότι ακόμα και ανάμεσα σε ίδιων χαρακτηριστικών και λειτουργικότητας υπηρεσίες ψηφιακού πορτοφολιού, οι καταναλωτές θα επέλεγαν τις υπηρεσίες της τράπεζάς τους έναντι οποιουδήποτε άλλου παρόχου. Ωστόσο, αν οι τράπεζες δεν ενεργήσουν ώστε να ηγηθούν άμεσα σε αυτό το πεδίο, και αντίθετα επιτρέψουν σε ανταγωνιστικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών ψηφιακού πορτοφολιού να τις προσπεράσουν, οι καταναλωτές μπορεί να μην περιμένουν τον χρηματοπιστωτικό κλάδο... 

Αυτό που θέλουν οι καταναλωτές
Ποια είναι η άποψη των καταναλωτών-χρηστών για το ψηφιακό πορτοφόλι; Σύμφωνα με την παγκόσμια  μελέτη των σχολίων που αναγράφονται στα social media σε σχέση με το θέμα των ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητού, “Mobile Payments Social Media Study”, η οποία διεξήχθη από την MasterCard σε συνεργασία με την Prime Research και παρουσιάστηκε στο Mobile Congress 2013 τον περασμένο Φεβρουάριο, φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών για τις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου. Ωστόσο, η ασφάλεια των sites, η εξυπηρέτηση πελατών και η σύγχυση γύρω από τις διαθέσιμες επιλογές, λειτουργούν ανασταλτικά, ως προς την υιοθέτησή αυτών των υπηρεσιών.

Η μελέτη αναζήτησε στα social media τα σχόλια που είχαν «ανεβεί» σε διάστημα έξι μηνών, και ανέλυσε τις συζητήσεις των καταναλωτών γύρω από το θέμα των πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου, προκειμένου να εκτιμήσει το κατά πόσο οι καταναλωτές θα ήταν πρόθυμοι να υιοθετήσουν τέτοιες υπηρεσίες πληρωμών. Σύμφωνα με αυτή την ανάλυση, η οποία καλύπτει 43 αγορές σε 26 γλώσσες, τα σχόλια στα social media σε σχέση με την τεχνολογία πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile payment) έχουν ανάμικτο ύφος (58%  θετικά/ ρεαλιστικά) όταν προέρχονται από την ομάδα των Early Adopters, δηλαδή όσων υιοθέτησαν από νωρίς τη σχετική τεχνολογία, και πιο θετικά (76% θετικά/ ρεαλιστικά) όταν προέρχονται από όσους δεν την έχουν ακόμη χρησιμοποιήσει. Στις περισσότερες αναρτήσεις αξιολογούνται πολύ θετικά, στοιχεία όπως η καινοτομία, η ταχύτητα και η άνεση.

Οι Early Adopters εκφράζουν την απογοήτευσή τους όταν δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν μέσω κινητού τηλεφώνου σε κάποιο κατάστημα και όταν θεωρούν ότι δεν έχουν την κατάλληλη υποστήριξη από την εξυπηρέτηση πελατών, ενώ όσοι δεν έχουν ακόμη υιοθετήσει τη μέθοδο επισημαίνουν τα θέματα ασφαλείας και τη σύγχυσή τους σε σχέση με τις πολλαπλές επιλογές πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου. Τα παραπάνω αποτελούν βασικές ανησυχίες και πιθανά εμπόδια στην υιοθέτηση αυτού του τρόπου πληρωμής.

Οι χρήστες από την Ευρώπη είναι αυτοί που εκφράζουν πιο ανοικτά τις απόψεις τους για την τεχνολογία του mobile payment στο σύνολό της, ενώ από κοντά ακολουθούν οι χρήστες από Ασία-Ειρηνικό και ΗΠΑ. Συνολικά, οι πιο θετικές αντιδράσεις προέρχονται από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (Κίνα και Αυστραλία) και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ πιο σκεπτικιστές εμφανίζονται οι χρήστες από την Ευρώπη (Γαλλία, Μ. Βρετανία) και τον Καναδά. Είναι εμφανής ο σκεπτικισμός κάποιων χρηστών στην Ευρώπη, καθώς συζητούν για την ασφάλεια των πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου και την αποδοχή του συγκεκριμένου τρόπου στα σημεία πώλησης, ενώ γενικά εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους σε σχέση με το κατά πόσο θα ήταν εφικτή η υιοθέτηση αυτής της μεθόδου σε παγκόσμια κλίμακα. Πιο συγκεκριμένα, οι χρήστες στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους για το πόσο άνετη και πρωτοποριακή είναι η πληρωμή μέσω κινητού, αλλά επισημαίνουν μια αντιφατική κατάσταση όσον αφορά τα σημεία αποδοχής και μια αβεβαιότητα σε σχέση με το πότε η μέθοδος θα είναι διαθέσιμη σε όλη την αγορά.

Σε όλες τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, οι καταναλωτές που δεν υιοθετούν την πληρωμή μέσω κινητού τηλεφώνου εκφράζουν την ανάγκη να εξηγηθεί καλύτερα η τεχνολογία που τους προσφέρεται, αλλά και να κατανοήσουν περισσότερο το κόστος που μπορεί να έχει σε σχέση με τον τρόπο ζωής τους. Από την άλλη, όσοι υιοθετούν τη μέθοδο επισημαίνουν την άνεση ως πλεονέκτημα του συγκεκριμένου τρόπου  πληρωμής, αλλά παράλληλα εκφράζουν την ανησυχία τους για την ασφάλεια των δεδομένων της συναλλαγής.

Η Κίνα, η Ταϊλάνδη, η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη είναι οι χώρες της Ασίας με την πιο ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις για το mobile payment. Οι χρήστες των social media συζητούν την εμπειρία που αποκόμισαν από διάφορα προϊόντα και θέτουν ερωτήσεις ή μοιράζονται απόψεις σχετικά με ειδήσεις που άκουσαν ή διάβασαν σε κάποιο από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι χρήστες δείχνουν ενδιαφέρον για το κατά πόσο είναι συμβατή η τεχνολογία πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου με άλλα συστήματα πληρωμών. Άλλα θέματα που συζητούνται έχουν να κάνουν κυρίως με την αξία, τα πλεονεκτήματα σε βάθος χρόνου, καθώς επίσης και την ασφάλεια των συναλλαγών.

Banker's Review (T. 032)
« 1 2 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778