Banker's Review Online - Μινιμαλισμός στις αρμοδιότητες του Διευθυντή Καταστήματος

Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Human Capital

Μινιμαλισμός στις αρμοδιότητες του Διευθυντή Καταστήματος

11 Μαρτίου 2011 | 12:38 Γράφει το Banker's Review  Editor Topics: Human Resources,Το κατάστημα του μέλλοντος

Μινιμαλισμός στις αρμοδιότητες του Διευθυντή Καταστήματος

Ο ρόλος του Διευθυντή Καταστήματος προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες, με αλλαγές στον τομέα αρμοδιοτήτων, οι οποίες συνήθως είναι φαινομενικά αφαιρετικές.

Η κατακόρυφη μείωση της ανάπτυξης του τραπεζικού δανεισμού, έχει γίνει αιτία να αφαιρεθούν αρμοδιότητες, σε κάποιο βαθμό, από τους διευθυντές καταστημάτων που αποτελούσαν το αλατοπίπερο στην καθημερινή τους εργασία. Στην περίοδο που η ανάπτυξη του επιχειρηματικού δανεισμού έτρεχε με ρυθμό πάνω από 20%, ο διευθυντής καταστήματος ήταν η τράπεζα στα μάτια του επιχειρηματία πελάτη. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως παραδέχονται τραπεζικά στελέχη, δάνεια αρκετών εκατομμυρίων ευρώ εγκρίνονταν με μια χειραψία στο κατάστημα.

Σήμερα, οι αρμοδιότητες αυτές αποτελούν παρελθόν, τουλάχιστον όσον αφορά τους νέους πελάτες. Το κατάστημα είναι πρακτικά ένας πομπός της πληρέστερης οικονομικής εικόνας του επιχειρηματία στα κεντρικά της τράπεζας, όπου γίνεται η αξιολόγηση και η λήψη αποφάσεων (έγκριση ή μη έγκριση του δανείου).

Ο διευθυντής, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν έχει τη δυνατότητα να προσθέσει τη δική του πινελιά που θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα του πελάτη στα μάτια των «ειδικών» στα κεντρικά. Ωστόσο, ενώ ο ρόλος του φαίνεται να αποκτά περισσότερο διεκπεραιωτική μορφή, νέες προκλήσεις αναδύονται από το μετασχηματισμό του καταστήματος.

Ενας διαφορετικός ρόλος
Η αυξημένη χρήση των εναλλακτικών καναλιών συναλλαγών μεταμορφώνει έτος με το έτος τη μορφή του τραπεζικού καταστήματος. Οι σύμβουλοι επενδύσεων και οι εργαζόμενοι στην εξυπηρέτηση πελατών αυξάνουν την παρουσία τους μέσα στο κατάστημα, έχοντας ως άμεσο ή έμμεσο στόχο την πώληση. Ο διευθυντής καταστήματος καλείται να παίξει ένα ρόλο ενορχηστρωτή, ενώ έχει όποτε χρειαστεί και συμμετοχή στην ορχήστρα. Η διοίκηση περισσότερο εκπαιδευμένων στελεχών είναι από μόνη της μια πρόκληση, καθώς δημιουργούνται πιο λεπτές δυναμικές ισορροπίες που έχουν να κάνουν με διαχείριση πελατών, εσωτερικό συναγωνισμό και φυσικά ανάγκη για εξέλιξη.

Πλέον η βασική ευθύνη του Διευθυντή Καταστήματος είναι η δημιουργία κινήτρων που θα ωθήσουν την ομάδα του να αυξήσει τις πωλήσεις. Ωστόσο, το παρελθόν δεν είναι δυνατό να διαγραφεί και έτσι αρκετοί Διευθυντές Καταστημάτων συνεχίζουν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στα υπάρχοντα επιχειρηματικά δάνεια, διαμορφώνοντάς τα σύμφωνα με τις τωρινές ανάγκες ή δυσκολίες των επιχειρήσεων.

Η κατακόρυφη μείωση της ανάπτυξης του τραπεζικού δανεισμού, έχει γίνει αιτία να αφαιρεθούν αρμοδιότητες, σε κάποιο βαθμό, από τους διευθυντές καταστημάτων που αποτελούσαν το αλατοπίπερο στην καθημερινή τους εργασία. Στην περίοδο που η ανάπτυξη του επιχειρηματικού δανεισμού έτρεχε με ρυθμό πάνω από 20%, ο διευθυντής καταστήματος ήταν η τράπεζα στα μάτια του επιχειρηματία πελάτη. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως παραδέχονται τραπεζικά στελέχη, δάνεια αρκετών εκατομμυρίων ευρώ εγκρίνονταν με μια χειραψία στο κατάστημα.

Σήμερα, οι αρμοδιότητες αυτές αποτελούν παρελθόν, τουλάχιστον όσον αφορά τους νέους πελάτες. Το κατάστημα είναι πρακτικά ένας πομπός της πληρέστερης οικονομικής εικόνας του επιχειρηματία στα κεντρικά της τράπεζας, όπου γίνεται η αξιολόγηση και η λήψη αποφάσεων (έγκριση ή μη έγκριση του δανείου).

Ο διευθυντής, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν έχει τη δυνατότητα να προσθέσει τη δική του πινελιά που θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα του πελάτη στα μάτια των «ειδικών» στα κεντρικά. Ωστόσο, ενώ ο ρόλος του φαίνεται να αποκτά περισσότερο διεκπεραιωτική μορφή, νέες προκλήσεις αναδύονται από το μετασχηματισμό του καταστήματος.

Ενας διαφορετικός ρόλος
Η αυξημένη χρήση των εναλλακτικών καναλιών συναλλαγών μεταμορφώνει έτος με το έτος τη μορφή του τραπεζικού καταστήματος. Οι σύμβουλοι επενδύσεων και οι εργαζόμενοι στην εξυπηρέτηση πελατών αυξάνουν την παρουσία τους μέσα στο κατάστημα, έχοντας ως άμεσο ή έμμεσο στόχο την πώληση. Ο διευθυντής καταστήματος καλείται να παίξει ένα ρόλο ενορχηστρωτή, ενώ έχει όποτε χρειαστεί και συμμετοχή στην ορχήστρα. Η διοίκηση περισσότερο εκπαιδευμένων στελεχών είναι από μόνη της μια πρόκληση, καθώς δημιουργούνται πιο λεπτές δυναμικές ισορροπίες που έχουν να κάνουν με διαχείριση πελατών, εσωτερικό συναγωνισμό και φυσικά ανάγκη για εξέλιξη.

Πλέον η βασική ευθύνη του Διευθυντή Καταστήματος είναι η δημιουργία κινήτρων που θα ωθήσουν την ομάδα του να αυξήσει τις πωλήσεις. Ωστόσο, το παρελθόν δεν είναι δυνατό να διαγραφεί και έτσι αρκετοί Διευθυντές Καταστημάτων συνεχίζουν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στα υπάρχοντα επιχειρηματικά δάνεια, διαμορφώνοντάς τα σύμφωνα με τις τωρινές ανάγκες ή δυσκολίες των επιχειρήσεων.


Αννα Δρακούλη, Randstad Hellas SA: Περισσότερο «πωλητής» ο νέος Διευθυντής Καταστήματος
Η Αννα Δρακούλη, Senior Key Account Manager της Randstad Hellas SA, εξηγεί στο Banker's Review.

Banker's Review: Διαπιστώνουμε μια κεντρικοποίηση στη λήψη αποφάσεων, όπως για παράδειγμα η παροχή δανείων, για τις οποίες ο διευθυντής του καταστήματος είχε παλαιότερα σημαντικό ρόλο. Πιστεύετε ότι αυτό έχει επηρεάσει τους διευθυντές καταστημάτων και περισσότερο ίσως εκείνους που αρέσκονται στο να αναλαμβάνουν ευθύνες;

Αννα Δρακούλη:
Σαφώς έχει επηρεάσει τους διευθυντές καταστημάτων, καθώς μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν οι «CEO» των καταστημάτων. Με την κεντρικοποίηση στη λήψη αποφάσεων ο ρόλος των διευθυντών έχει αλλάξει σε ρόλο «πωλητή» των προϊόντων της τράπεζας.

Οσον αφορά, όμως, τους πελάτες του καταστήματος, εκείνοι εξακολουθούν να βλέπουν τον διευθυντή ως «CEO» του καταστήματος, εκείνον που θα καταλάβει τις ανάγκες τους, θα τους προτείνει την καλύτερη λύση και θα μεσολαβήσει ώστε να γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους. Πολλοί από τους διευθυντές, ιδίως οι παλαιότεροι, αισθάνονται ότι έχουν υποβαθμιστεί οι ρόλοι τους, καθώς πλέον καλούνται να κάνουν μόνο εισηγήσεις χωρίς να μπορούν να πάρουν αποφάσεις.

Banker's Review: Ποιες είναι πλέον οι βασικές αρμοδιότητες ενός διευθυντή καταστήματος και ποιες από αυτές μπορούν να τον κάνουν να αισθανθεί ότι βελτιώνεται;

Αννα Δρακούλη:
Ο διευθυντής καταστήματος εξακολουθεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του καταστήματος, όπως υπηρεσίες, πωλήσεις, διαχείριση, έλεγχος κ.λπ. Είναι επίσης υπεύθυνος, περισσότερο από ποτέ, για την προώθηση των προϊόντων της τράπεζας. Καθώς κρίνεται από τα αποτελέσματά του πρέπει να γνωρίζει καλά την πελατεία του, ώστε να μπορεί να στοιχειοθετεί τις εισηγήσεις του και να υποστηρίζει τα αιτήματά τους.

Banker's Review: Δεδομένης της δυσκολίας που δημιουργεί το πλαίσιο της οικονομικής κρίσης, ποιες πιστεύετε ότι είναι οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο διευθυντής καταστήματος τα ερχόμενα χρόνια;

Αννα Δρακούλη:
Ο διευθυντής παραμένει ο ηγέτης του καταστήματος και υπεύθυνος απέναντι στου πελάτες, την αγορά και το management της τράπεζας. Για να είναι επιτυχημένος και να μπορέσει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις θα πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του ως επενδυτικός σύμβουλος, καθώς είναι το πρώτο φυσικό πρόσωπο με το οποίο έρχεται σε επαφή ο πελάτης. Πρέπει να του εμπνέει εμπιστοσύνη προκειμένου να τον καθοδηγήσει και να προτείνει το κατάλληλο προϊόν για τις ανάγκες του.

Banker's Review (T. 020)
« 1 2 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778