Banker's Review Online - 8 banking brands to watch

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

8 banking brands to watch

10 Απριλίου 2013 | 15:57 Γράφει η Αγγελική  Κορρέ Topics: Branding

Δεν πρόκειται για μια λίστα των “καλύτερων τραπεζικών οργανισμών”. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί ερευνητικοί οργανισμοί με μοντέλα κατάταξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Οι περισσότεροι από αυτούς τους οργανισμούς κατατάσσουν τις τράπεζες σύμφωνα με την αξία του εμπορικού τους σήματος, κάνοντας χρήση ποικίλλων τύπων αξιολόγησης, οι οποίοι είναι σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένοι με την αύξηση του ενεργητικού κεφαλαίου των τραπεζών. Η παρακάτω δεν είναι μία τέτοια λίστα.

Oι τράπεζες που παρουσιάζουμε εδώ επιδεικνύουν εφευρετικότητα στον τομέα του μάρκετινγκ και εκπροσωπούν διαφορετικές αρχές branding. Και μπορεί όλες τους οι προσπάθειες να μην έχουν απαραίτητα ευτυχή κατάληξη, αλλά ακόμα και οι αποτυχίες τους προσφέρουν σημαντικά διδάγματα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι χιλιάδες λέξεις έχουν αφιερωθεί στις στρατηγικές τους, ενώ τα case studies τους φιγουράρουν σε κάθε τραπεζικό συνέδριο που σέβεται τον εαυτό του.

USAA
Αν όλα όσα έχουν γραφεί για την USAA είναι σωστά -και πολλά από αυτά είναι- στην τράπεζα αυτή δεν κάνουν τίποτα λάθος. Κάθε έρευνα ικανοποίησης πελατών αποδεικνύει ότι η USAA βρίσκεται έτη φωτός μπροστά από κάθε άλλη τράπεζα. Η USAA έχει καταφέρει να γίνει μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες στις Ηνωμένες Πολιτείες, με περίπου 50 δις δολάρια σε καταθέσεις και περισσότερους από 6,3 εκατ. λογαριασμούς. Και αυτό το πέτυχαν διαθέτοντας, για πολλά χρόνια, ένα μόνο φυσικό κατάστημα.

Βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εναλλακτικών, online και mobile, καναλιών από την πρώτη στιγμή. Είναι ένας από τους λίγους οργανισμούς λιανικής τραπεζικής που επιτρέπει στους πελάτες του να κρίνουν και να βαθμολογούν τα προϊόντα του online. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι δελτίο τύπου σχετικά με τα τέλη των πιστωτικών καρτών που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της είχε περισσότερα από 780 σχόλια! Οι περισσότερες τράπεζες δεν έχουν περισσότερα από 7-8 σχόλια σε ολόκληρο το blog τους ή το website τους. Η USAA έχει 28.000 followers στο Twitter και περισσότερα από 230.000 ‘Likes’ στο Facebook

NAB
Είναι μία από τις τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Αυστραλίας με καταστήματα σε δέκα χώρες και περισσότερους από 8,3 εκατ. πελάτες. Η NAB έχει διακριθεί τελευταία σε εξαιρετικά έξυπνο αντάρτικο μάρκετινγκ, ενώ πάντα δοκιμάζει κάτι καινούργιο στα καταστήματά της. Τα κεντρικά της γραφεία είναι από τα πιο εντυπωσιακά στον κόσμο. Τα social media αποτελούν επίσης -μετά από λάθη είναι η αλήθεια- ένα δυνατό κεφάλαιο στα χέρια της.

Umpqua Bank
Μόνο δύο CEOs τραπεζών έχουν γράψει βιβλία για το branding, τα οποία έγιναν best-sellers. Ο ένας είναι ο Ray Davis, της Umpqua Bank, ο οποίος υπογράφει το “Leading for Growth” (ο άλλος είναι ο Arkadi Khulman, της ING Direct - #7 στη λίστα μας- με το “The Orange Code”). Και τα δύο βιβλία πρέπει να υπάρχουν στη βιβλιοθήκη κάθε τραπεζικού στελέχους.Το brand της Umpqua είναι από τα πιο θαυμαστά στον τραπεζικό κλάδο. Είναι σικ, είναι σύγχρονο και στυλάτο. Θα λέγαμε ότι είναι η Apple του χρηματοπιστωτικού κλάδου.

Η Umpqua κάνει το εξής καταπληκτικό: κάθε καινούριο κατάστημα είναι ένα διαφορετικό πείραμα λιανικής τραπεζικής. Άλλωστε, η τράπεζα διαθέτει ξεχωριστές εγκαταστάσεις που λειτουργούν σαν εργαστήριο καινοτομίας για τα καταστήματα.

First Direct
Όπως πολλές από τις τράπεζες που φιλοξενούμε σε αυτή τη λίστα, η First Direct διαθέτει εργαστήριο καινοτομίας, μόνο που είναι online. Η First Direct, το διαδικτυακό τμήμα της HSBC, θεωρείται ως ένας από τους πλέον καινοτόμους και προοδευτικούς παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στον κόσμο. Αξιοποιεί με το βέλτιστο τρόπο το feedback των πελατών της στην ανάπτυξη των προϊόντων της, ενώ αποτελεί και από τους πρωτοπόρους στην υιοθέτηση της χρήσης των social media.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι όλο και περισσότερες τράπεζες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της HSBC, δημιουργώντας διαδικτυακές θυγατρικές εταιρείες. Και καθώς αυτές οι επιδέξιες διαδικτυακές τράπεζες προσελκύουν ολοένα μεγαλύτερο αριθμό νεαρών hipsters, μπορεί τελικά να αποκτήσουν ισχυρότερο ρόλο από τις παραδοσιακές μητρικές τους τράπεζες. Με άλλα λόγια, αν ένας χρηματοπιστωτικός οργανισμός στοχεύει στην προσέλκυση πελατών της γενιάς Y, ίσως θα ήταν ευκολότερο να δημιουργήσει ένα καινούργιο brand, από το να προσπαθήσει να επαναλανσάρει ένα παλιό.

Ally Bank
Η δεύτερη από τις τρεις διαδικτυακές τράπεζες της λίστας μας. Εμφανίστηκε στο προσκήνιο πριν από μόλις τέσσερα χρόνια, και αποτελεί ήδη μία σημαντική δύναμη στον τραπεζικό κόσμο. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι η Ally προέκυψε από έναν αποτυχημένο χρηματοπιστωτικό οργανισμό, η ραγδαία άνοδός της αποτελεί ένα εκπληκτικό επίτευγμα. Το brand της Ally είναι χτισμένο με βασικό μότο την απλότητα.

Η τράπεζα προσπαθεί να επιδείξει την “απλή” φιλοσοφία της σε κάθε κομμάτι της -από τις διαφημίσεις μέχρι τα προϊόντα της. Και αν κάτι λαχταρούν παγκοσμίως οι καταναλωτές είναι μία ευκολότερη και απλούστερη τραπεζική εμπειρία. Η Ally ακολουθεί μία επιθετική διαφημιστική στρατηγική βασισμένη στο χιούμορ, ενώ δεν υστερεί καθόλου στη χρήση των κοινωνικών δικτύων – διαθέτει blog, λογαριασμό στο Twitter, με 7.000 followers, και σελίδα στο Facebook, με 28.000 ‘Likes’.

Oι τράπεζες που παρουσιάζουμε εδώ επιδεικνύουν εφευρετικότητα στον τομέα του μάρκετινγκ και εκπροσωπούν διαφορετικές αρχές branding. Και μπορεί όλες τους οι προσπάθειες να μην έχουν απαραίτητα ευτυχή κατάληξη, αλλά ακόμα και οι αποτυχίες τους προσφέρουν σημαντικά διδάγματα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι χιλιάδες λέξεις έχουν αφιερωθεί στις στρατηγικές τους, ενώ τα case studies τους φιγουράρουν σε κάθε τραπεζικό συνέδριο που σέβεται τον εαυτό του.

USAA
Αν όλα όσα έχουν γραφεί για την USAA είναι σωστά -και πολλά από αυτά είναι- στην τράπεζα αυτή δεν κάνουν τίποτα λάθος. Κάθε έρευνα ικανοποίησης πελατών αποδεικνύει ότι η USAA βρίσκεται έτη φωτός μπροστά από κάθε άλλη τράπεζα. Η USAA έχει καταφέρει να γίνει μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες στις Ηνωμένες Πολιτείες, με περίπου 50 δις δολάρια σε καταθέσεις και περισσότερους από 6,3 εκατ. λογαριασμούς. Και αυτό το πέτυχαν διαθέτοντας, για πολλά χρόνια, ένα μόνο φυσικό κατάστημα.

Βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εναλλακτικών, online και mobile, καναλιών από την πρώτη στιγμή. Είναι ένας από τους λίγους οργανισμούς λιανικής τραπεζικής που επιτρέπει στους πελάτες του να κρίνουν και να βαθμολογούν τα προϊόντα του online. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι δελτίο τύπου σχετικά με τα τέλη των πιστωτικών καρτών που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της είχε περισσότερα από 780 σχόλια! Οι περισσότερες τράπεζες δεν έχουν περισσότερα από 7-8 σχόλια σε ολόκληρο το blog τους ή το website τους. Η USAA έχει 28.000 followers στο Twitter και περισσότερα από 230.000 ‘Likes’ στο Facebook

NAB
Είναι μία από τις τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Αυστραλίας με καταστήματα σε δέκα χώρες και περισσότερους από 8,3 εκατ. πελάτες. Η NAB έχει διακριθεί τελευταία σε εξαιρετικά έξυπνο αντάρτικο μάρκετινγκ, ενώ πάντα δοκιμάζει κάτι καινούργιο στα καταστήματά της. Τα κεντρικά της γραφεία είναι από τα πιο εντυπωσιακά στον κόσμο. Τα social media αποτελούν επίσης -μετά από λάθη είναι η αλήθεια- ένα δυνατό κεφάλαιο στα χέρια της.

Umpqua Bank
Μόνο δύο CEOs τραπεζών έχουν γράψει βιβλία για το branding, τα οποία έγιναν best-sellers. Ο ένας είναι ο Ray Davis, της Umpqua Bank, ο οποίος υπογράφει το “Leading for Growth” (ο άλλος είναι ο Arkadi Khulman, της ING Direct - #7 στη λίστα μας- με το “The Orange Code”). Και τα δύο βιβλία πρέπει να υπάρχουν στη βιβλιοθήκη κάθε τραπεζικού στελέχους.Το brand της Umpqua είναι από τα πιο θαυμαστά στον τραπεζικό κλάδο. Είναι σικ, είναι σύγχρονο και στυλάτο. Θα λέγαμε ότι είναι η Apple του χρηματοπιστωτικού κλάδου.

Η Umpqua κάνει το εξής καταπληκτικό: κάθε καινούριο κατάστημα είναι ένα διαφορετικό πείραμα λιανικής τραπεζικής. Άλλωστε, η τράπεζα διαθέτει ξεχωριστές εγκαταστάσεις που λειτουργούν σαν εργαστήριο καινοτομίας για τα καταστήματα.

First Direct
Όπως πολλές από τις τράπεζες που φιλοξενούμε σε αυτή τη λίστα, η First Direct διαθέτει εργαστήριο καινοτομίας, μόνο που είναι online. Η First Direct, το διαδικτυακό τμήμα της HSBC, θεωρείται ως ένας από τους πλέον καινοτόμους και προοδευτικούς παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στον κόσμο. Αξιοποιεί με το βέλτιστο τρόπο το feedback των πελατών της στην ανάπτυξη των προϊόντων της, ενώ αποτελεί και από τους πρωτοπόρους στην υιοθέτηση της χρήσης των social media.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι όλο και περισσότερες τράπεζες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της HSBC, δημιουργώντας διαδικτυακές θυγατρικές εταιρείες. Και καθώς αυτές οι επιδέξιες διαδικτυακές τράπεζες προσελκύουν ολοένα μεγαλύτερο αριθμό νεαρών hipsters, μπορεί τελικά να αποκτήσουν ισχυρότερο ρόλο από τις παραδοσιακές μητρικές τους τράπεζες. Με άλλα λόγια, αν ένας χρηματοπιστωτικός οργανισμός στοχεύει στην προσέλκυση πελατών της γενιάς Y, ίσως θα ήταν ευκολότερο να δημιουργήσει ένα καινούργιο brand, από το να προσπαθήσει να επαναλανσάρει ένα παλιό.

Ally Bank
Η δεύτερη από τις τρεις διαδικτυακές τράπεζες της λίστας μας. Εμφανίστηκε στο προσκήνιο πριν από μόλις τέσσερα χρόνια, και αποτελεί ήδη μία σημαντική δύναμη στον τραπεζικό κόσμο. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι η Ally προέκυψε από έναν αποτυχημένο χρηματοπιστωτικό οργανισμό, η ραγδαία άνοδός της αποτελεί ένα εκπληκτικό επίτευγμα. Το brand της Ally είναι χτισμένο με βασικό μότο την απλότητα.

Η τράπεζα προσπαθεί να επιδείξει την “απλή” φιλοσοφία της σε κάθε κομμάτι της -από τις διαφημίσεις μέχρι τα προϊόντα της. Και αν κάτι λαχταρούν παγκοσμίως οι καταναλωτές είναι μία ευκολότερη και απλούστερη τραπεζική εμπειρία. Η Ally ακολουθεί μία επιθετική διαφημιστική στρατηγική βασισμένη στο χιούμορ, ενώ δεν υστερεί καθόλου στη χρήση των κοινωνικών δικτύων – διαθέτει blog, λογαριασμό στο Twitter, με 7.000 followers, και σελίδα στο Facebook, με 28.000 ‘Likes’.


Virgin Money
Όταν ο Richard Branson, ένας από τους πλέον επιτυχημένους επιχειρηματίες, αποφασίζει να δραστηριοποιηθεί σε έναν κλάδο, οι υπόλοιποι πρέπει να θορυβηθούν. Πάντα σύμφωνα με τις γνωστές, μάλλον ριψοκίνδυνες αλλά σχεδόν πάντα επιτυχημένες, επιχειρηματικές τακτικές του, το τραπεζικό brand του, η Virgin Money αναλαμβάνει στις διαφημιστικές της καμπάνιες δημιουργικά ρίσκα, που θα έκαναν τους περισσότερους marketers τραπεζών, και όχι μόνο, να κοκκινίσουν – με αναφορές σε έννοιες όπως το MILF και με γυμνές, ηλικιωμένες κυρίες.

Μεγάλο το ρίσκο; Ίσως, αλλά αυτό είναι η Virgin. Άλλωστε, τα μεγαλύτερα brands δεν ενδιαφέρονται αν κάποιοι τα μισούν. Ασχέτως με το κατά πόσο προσβλητικές μπορεί να θεωρηθούν από κάποιους, η Virgin ακολουθεί λαμπρές στρατηγικές οι οποίες ενισχύουν το brand της, και από τις οποίες κάθε τραπεζικός οργανισμός μπορεί να διδαχτεί κάτι.

ING Direct
Η ING Direct θα βρισκόταν ψηλότερα στη λίστα μας, αν δεν είχε πρόσφατα εξαγοραστεί από την Capital One. Πρόκειται για ένα πολύ δημιουργικό τραπεζικό brand και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς η Capital One θα χειριστεί την απορρόφηση. Τι θα γίνει με το όνομα; Τι θα συμβεί με τα ING Direct cafes; Τι θα αλλάξει και τι θα μείνει το ίδιο;

ASB
Η ASB είναι πίσω από μερικές από τις πλέον καινοτόμες στρατηγικές τα τελευταία χρόνια, πλασάροντας μία φιλική και προσιτή ταυτότητα. Η τράπεζα της Νέας Ζηλανδίας είναι από τις πρώτες παγκοσμίως που δημιούργησε ένα virtual κατάστημα στο Facebook, στο οποίο διαθέτει μία υπέροχη σελίδα με περισσότερα από 50.000 ‘Likes’. Διαθέτει ένα ωραίο, δικό της κανάλι στο YouTube, με πολλά “Πώς να...” και διδακτικά βίντεο. Όσον αφορά στα online κανάλια, η ASB είναι μία από τις πλέον φιλικές και με μεγάλη παρουσία τράπεζες στον κόσμο.

Banker's Review (T. 031)
« 1 2 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778